Summering av det som liknade en spårad personalfest







När vi kommer till Huddinge runt halv tio så har de redan hunnit dra tillbaka mjukglassen till cafeét och vi ska istället gå till Olearys då Gabriel var i stort behov av öl som han uttryckte det. Så det som skulle bli en kväll med glassförsäljning blev något helt annat, personalfest som Pauline kallade det. Jag, Metzger, Gabriel och Raginal. Och även Engil som är kock på Olearys hängde med oss. Händelserik kväll då jag lärde mig att jag måste sluta vara för snäll emot folk och sluta göra saker jag inte vill för att jag inte vill göra folk ledsna. Bortsett från en klängig kille som ville markera ett revir som inte är hans som under hela kvällen höll om mig och viskade i mitt öra att han är så sjukt kär i mig. Och JA jag borde ha gjort någonting åt det på en gång men jag tänker inte alltid så himla långt. Den jag dock tänkte mest på var Gabriel, han såg inte så bekväm ut i situatuionen och det var inte jag heller. Därför kan man ju fråga sig hur jag tänker när jag försöker göra vara alla människor till lags jämt.

På vägen hem så ville Pauline ha en Ciabatta från jobbet haha :)

Kommentera inlägget här :