Brides to be, do your research

 
 
 
Valet av bröllopsfotograf när man ska gifta sig är sjukt svårt, det är svårt att garantera att någon kommer att ta de där bilderna som man vill ha och det är svårt att bestämma hur mycket pengar bilderna är värda. 
Vi valde att anlita samma fotograf som Hanna och Amir hade när de gifte sig 2012, deras bilder är helt fantastiska. 
 
Jag gillade vår fotograf under bröllopsdagen men nu i efterhand så känns det som att han slarvade ganska mycket  och även fast vi fått många bra bilder så känns det som att vi borde fått fler. Och mindre dåliga bilder för sådana har vi en hel del av. Att vi dessutom fick dom klockan tolv på natten innan sista datumet för överlämning av bilderna gjorde inte saken bättre, 12 veckor vill inget brudpar vänta på att få se sina bilder. Tre månader till har vi nu fått vänta på att få fotoböckerna som vi köpt till.
 
Jag börjar bli ganska trött på att vänta nu och till er blivande brudpar därute do your research innan ni väljer bröllopsfotograf. Vi betalade sjukt mycket pengar för våra bilder och jag är nästan säker på att vi hade fått minst lika bra bilder av någon yngre och mindre erfaren fotograf bara för att de är hungrigare och vill göra ett så bra jobb som möjligt. 
 

Kommentarer :

#1: Adine

Bra inlägg! Eftersom jag själv är fotograf (till kategorin "yngre och mindre erfaren" som du beskrev) så kan jag förstå din frustration. Jag hoppas verkligen att er fotograf fick veta att ni är missnöjda med leveranstiden av era bilder och album. Det är faktiskt något han/hon måste bättra sig på! Som fotograf är det superviktigt att sätta kunden först, det är trots allt viktigast att kunden är nöjd och därför måste man göra sitt bästa - oavsett arbete och om man har en bra dag eller inte. Det är det jag hoppas att jag kan göra för mina kunder i alla fall :)

skriven

Kommentera inlägget här :